Prof. Dr. Christian-Mathias Wellbrock

Publikationen


Peer-Reviewed / Refereed Journal Publications
8.        Wellbrock. C.-M. (2016) Media Bias in der internationalen ökonomischen Forschung – ein Literaturüberblick, Medienwirtschaft, 13(2), 24-37.
7. Schnittka, O., C.-M. Wellbrock (2015) Does it really hurt? Consumer reactions to content sponsorships in daily newspapers, Journal of Business Economics, 85(2), 107-128.
6. Wellbrock, C.-M., K. Klein (2014) Journalistische Qualität – eine empirische Untersuchung des Konstrukts mithilfe der Concept Map Methode, Publizistik, 59(4), 387-410.
5. Leroch, M. A., C.-M. Wellbrock (2011) Saving Newspaper with Public Grants – the Effects of Press Subsidies on the Provision of Journalistic Quality, Information Economics and Policy, 23(3-4), 281-286.
4. Schnittka, O., C.-M. Wellbrock (2011) Die Angst der Zeitungen vor Sponsoren: Eine empirische Untersuchung von Mediensponsorings im Zeitungsmarkt, Medienwirtschaft, 8(4), 12-19.
3. Wellbrock, C.-M. (2011) Die journalistische Qualität deutscher Tageszeitungen – ein Ranking auf Grundlage von Expertenurteilen, Medienwirtschaft, 8(2), 22-31.
2. Maennig, W., C.-M. Wellbrock (2008) Sozioökonomische Medaillenberechnungen: Exakte Prognosen für alle, hinreichend genaue Prognosen für die wichtigsten Sportnationen – oder ‘nur‘ Sollberechnungen?, Sportwissenschaften / The German Journal of Sports Science, 38(4), 472-475.
1.   Maennig, W., C.-M. Wellbrock (2008) Sozioökonomische Schätzungen olympischer Medaillengewinne, Sportwissenschaften / The German Journal of Sports Science, 38(2), 131-149.

 

Book Chapters
6.      Maennig, W., C.-M. Wellbrock (2016) Determinanten des Olympischen Medaillenerfolges, Deutscher, C., Hovemann, G., Pawlowski, T. & L. Thieme (ed.): Handbuch Sportökonomik, 383-400.
5. Wellbrock, C.-M. (2015) The Internet’s Impact on Journalistic Quality, in: C. dal Zot-to, G. Lowe, A. Lugmayer (eds.): Convergent Divergence? Cross-Disciplinary Viewpoint on Media Convergence (in press).
4. Leroch, M.A., C.-M. Wellbrock (2014) Newspaper Subsidies & Journalistic Quality – Good Intentions, Bad Results, in: Murschetz, P (ed.): State Aid for Newspapers – Theory, Cases, Actions, Heidelberg, 73-84.
3. Strube, M., Knuth, I., C.-M. Wellbrock (2011) User Motivation on Generating Content, in: Vukanovic Z. & Faustino, P. (eds.): Managing Media Economy, Media Content and Technology in the Age of Digital Convergence, Lissabon, Portugal, 343-365.
2. Strube, M., C.-M. Wellbrock (2011) User Generated Content as a Strategic Option for Media Companies, in: Albarran, A., Faustino, P. & Santos, R. (eds.): The Media as a Driver of the Information Society, Lissabon, Portugal.
1. Buschow, C., C.-M. Wellbrock (2014) Zwischen marktlichen und publizistischen Ansprüchen – Das Zieldual von Medienunternehmungen empirisch betrachtet, in: F. Lobigs, G. von Nordheim (eds): Journalismus ist kein Geschäftsmodell, Baden-Baden, 85-112.


Peer-Reviewed / Refereed Conference Proceedings
2. Arango-Kure, M., Buschow, C., C.-M. Wellbrock (2015) Corporate goals of media companies: an empirical analysis of shareholders’ letters in Spain and Latin American Countries, Proceedings of the 11th World Media Economics and Management Conference, Rio de Janeiro, Brazil.

1.

Schnittka, O., C.-M. Wellbrock (2011) Does it really hurt? An empirical assessment of media sponsorship effects on national daily newspapers, Proceedings of the 40th Annual Conference of the European Marketing Academy, Ljubljana, Slovenia.


Working Papers and Essays
6.    Maennig, W., C.-M. Wellbrock (2016) Rio 2016: Sozioökonomische Projektion des Olympischen Medaillenrankings, Hamburg Contemporary Economic Discussions No. 56.
5. Schultze, S., C.-M. Wellbrock (2015) 'B-FASST': A Statistical and Spatial Analysis System to Evaluate Player Performance in Soccer, SSRN Working Paper.
4. Clement, C., C.-M. Wellbrock (2016) Für Qualitätszeitungen bleibt nur eine Nische, Jahrbuch für Journalisten 2016, 22-26.
3. Maennig, W., C.-M. Wellbrock (2012): London 2012 Medal Projections, HCED Working Paper.
2. Schnittka, O., C.-M. Wellbrock (2012): Die Angst der Zeitungen vor Sponsoren, in: New Business (ed.): Regionale Tageszeitungen, 30-33.
1. Castendyk, O., C.-M. Wellbrock (2011): Die Wirtschaft im Spiegel der Medien, Essay.

 

Reviews
3. Rau, H. (2007): Qualität in einer Ökonomie der Publizistik, Medienwirtschaft, 7(1), 34-35.
2. Möhring, M. & Schneider, B. (Eds.) (2006): Praxis des Zeitungsmanagements, Medienwirtschaft, 6(3), 38-39.
1. Gottschalk, I. (2006): Kulturökonomik, Medienwirtschaft, 4(3), 61.


© Department of Media and Technology Management